Over mij

Ik zal me even voorstellen: ik ben Jannes Goedbloed, de schrijver en tegelijk het lijdend voorwerp van dit egodocument. Ik heb Journalistiek gestudeerd aan de Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg en ik woon nu in die stad samen met mijn vriendin.

Oorspronkelijk kom ik uit Zeeland. Ik ben geboren in Middelburg in een rijtjeshuis op het Oud Arnemuidsvoetpad. Goedbloed is dan ook een echte Zeeuwse naam. Ik groeide op op een boerderij vlak buiten het dorp Grijpskerke.

Na de middelbare school ben ik naar Den Bosch verhuisd. Het was mijn plan om een beroemd acteur te worden en een vooropleiding voor de theaterschool moest daarvoor gaan zorgen. Maar bij de audities voor de toneelschool kwam ik er achter dat de wereld van het theater toch echt niets voor mij is. Het acteren is leuk, maar het wereldje niet. Ik brak volledig met de toneelwereld en ging op zoek naar het volgende avontuur: de journalistiek.

Ik werk nu bij de grootste familie van Nederland: de TROS. Daar verzorg ik voor het programma Vermist de inhoud van de website. Daarnaast ga ik van tijd tot tijd op pad om een video te maken voor in de uitzending of voor op de website.

Hiervoor heb ik gewerkt bij de NOS als internetredacteur. Als freelancer schreef ik nieuwsberichten voor de website van de NOS en monteerde ik video-items voor op doezelfde website. Bovendien was ik betrokken bij vernieuwingen bij de NOS op het gebied van internet in het algemeen en User-generated Content (UGC) in het bijzonder.

Eerder heb ik ook als freelancer gewerkt bij Omroep Brabant als verslaggever. Voor een meer volledig overzicht van mijn ervaring in de journalistiek en media in het algemeen, verwijs ik naar mijn corriculum vitae. En wie meer specifiek wil weten wat ik allemaal maak kan kijken bij mijn producties.

Naast mijn schrijfsels op deze blog ben ik ook te vinden op de sociale netwerksites Hyves, Facebook en Twitter.