Weinig slaap en veel video

Wie mij heeft gevolgd op Twitter vandaag weet het al: ik heb slecht
geslapen vannacht. Ik was echt de hele nacht klaarwakker. Ik schat dat
ik een kleine drie uurtjes geslapen heb. Gelukkig was de redactie
vandaag goed bezet en het was ook nog eens een vrij rustige dag wat
het nieuws betreft, dus hoefde ik niet op volle kracht te tikken
vandaag. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om twee video's te
monteren. De eerste was Herman Wijffels, die uit zijn functie stapt
bij de Wereldbank, omdat hij lid is gewordo van een commissie die
dezelfde bank gaat adviseren over de aanpak van de wereldwijde
economische crisis. Een beetje het verhaal van de Nederlander aan de
top, zeg maar. De tweede video betrof een interview met kunstenaar
Damien Hirst over zijn kristallen schedel (Indiana Jones, eat your
hart out!). Verder nog wel een interessant nieuwtje: de Amerikanen
kopen meer wapens door Obama. Ze zijn namelijk bang dat de donker
getinte democraat de wapenzetten gaat veranderen als hij president
wordt en dus slaan de rednecks aan het hamsteren. Overigens gebeurde
hetzelfde toen Bill 'sigarman' Clinton aankondigde de regels rond de
verkoop van halfautomatische vuurwapens aan te gaan scherpen. Gekke
Amerikanen met hun 'home-security'.. Verder nog een tranentrekker
vandaag: Australië wil een Duitse arts en zijn familie het land uit
hebben. De 13-jarige zoon van de man heeft namelijk het syndroom van
Down en dat zou de Australische belastingbetaler teveel geld gaan
kosten, volgens de vreemdelingendienst van Australië. Die gebruikte
een 20 jaar oude regel waarin staat dat we iemand een
verblijfsvergunning kunnen weigeren als een familielid een medisch
gebrek heeft. Extra wrang is dat de Australische overheid de Duitse
arts zelf naar 'down under' gelokt omdat het land vooral in de
dunbevolkte gebieden kampt met een tekort aan medisch personeel als
artsen en verpleegkundigen. Overigens zie ik nu pas de onbedoelde
woordgrap: syndroom van Down en het synoniem voor Australië 'down
under'. Zoals ze in Engeland zeggen: "Pun not intended"..
Even nog een service-berichtje tussendoor: sinds ik vanaf mijn mobiel
op mijn blog post, klopt de opmaak niet meer. Om de één of andere
reden worden er regeleindes toegevoegd (in html-code <br>) waardoor de
tekst niet erg mooi op de pagina staat. Ik heb al geprobeerd om de
balk waar mijn berichten breder te maken, zodat de tekst wel mooi
uitkomt, maar de achtergrond van de pagina is niet dynamisch, dus dan
valt de tekst buiten de balk. Daarom ga ik nu op zoek naar een nieuw
sjabloon voor mijn blog, en die zijn er echt veel, in alle soorten en
maten. Ik heb nog niet kunnen vinden wat ik zoek, maar ik kom er nog
wel op terug binnenkort. Schrik dus niet als alles straks ineens
totaal ergens anders staat.. ;)

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten