Sterren en strepen

Het is zover, mijn wekker is gegaan en ik heb de toespraken van McCain
en Obama gezien op tv. Ik ben blij dat Obama heeft gewonnen, vooral
voor Amerika. Ik denk dat het heel goed uit kan pakken dat het land nu
een zwarte president krijgt. Maar voor Europa maakt het niet eens zo
heel veel uit. Sterker nog, waarschijnlijk was McCain economisch
gezien beter geweest voor ons, omdat Obama een meer protectionistische
koers zal varen. Dat is waarschijnlijk goed voor Amerika, maar niet
wenselijk voor ons. En hoewel ik zeker voor Obama gestemd had als ik
Amerikaan was geweest, vond ik het mooi om te zien hoe McCain
ruiterlijk zijn verlies toegaf en zijn respect uitsprak voor Obama.
Het is een goed verliezer, dat is duidelijk. En of Obama een goede
winnaar is, dat zal de komende vier jaar moeten blijken...

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten