Foutje bedankt en uitstervende zoogdieren

18:31, Ma 06-10-2008

Ik heb vandaag een nogal domme fout gemaakt. Na een helse treinreis (ik heb meer dan de helft van de reis moeten staan in overvolle treinen, ik overdrijf niet, er moesten mensen op het perron blijven wachten omdat de trein echt helemaal vol zat) kwam ik om half tien met een half uur vertraging aan op de redactie.

Maar toen ik in de overdracht keek, bleek ik late dienst te hebben en dus tweeëneenhalf uur te vroeg te zijn in plaats van een half uur te laat..

Ik ben maar gewoon aan de slag gegaan en ik mocht uiteindelijk om zes uur naar huis, dus vandaar dat ik nu in de trein mijn bericht zit te tikken..

Vandaag heb ik onder meer een bericht geschreven over uitstervende zoogdieren en nog wat eco-nieuws. Wat eigenlijk nog interessanter is om te vermelden is een YouTube-filmpje waar iemand me op wees (dank je wel, Marloes) over een sociologische blik op de effecten van YouTube.

Echt een interessant inzicht in de effecten van deze website in het bijzonder en web 2.0 in het algemeen. Veel van het filmpje zal de leden van de multimediale generatie al wel bekend voorkomen, maar de maker van het filmpje, een Amerikaanse docent antropologie, kijkt er op een interessante manier naar.



Verder heb vandaag overleg gehad met mijn chef over de UGC-plannen. Het was best een leuk gesprek, over de stand van zaken rond de nieuwe MeonTV-tool, waarmee we bij de NOS het binnenhalen van UGC makkelijker gaan maken, en de schaduwsite, een aparte pagina voor de publieksbijdragen die de website of het televisiejournaal niet gehaald hebben. Ik ga daar verder niet over uitwijden, want ik kom er nog wel een keer op terug.

Wat ik nog wel wil melden is dat ik morgen een dagje mee ga lopen bij NOS-Headlines, een internetjournaal voor een wat jonger publiek. Daar zoeken ze namelijk een nieuwe samensteller en morgen kan ik kijken of ik het werk leuk vind en zij kunnen kijken of zij mij geschikt achten voor de baan. Ik ben erg benieuwd! Morgen vertel ik er meer over.

2 reacties:

At 14 oktober 2008 om 17:18 marloes said...

hai,
leuk hoor dat je iets gedaan hebt met mijn tip. Ik moet hem zelf nog eens helemaal bekijken

 
At 15 oktober 2008 om 10:40 Jannes Goedbloed said...

Moet je doen, het is echt een interessant filmpje.

 

Een reactie posten