Haast met de quickfix

17:00, Do 02-10-2008

Komende maandag wordt de quickfix gepresenteerd aan de hoofdredactie, dus moest ik vandaag even haast maken om het nog af te krijgen, zodat er morgen nog even over gepraat kon worden met de personen die erover gaan.

Het is me gelukt om tussen het schrijven voor de website door wat voorbeelden (af) te maken van wat ik met de site zou willen. Ik mailde ze over de Digidesk-redactie en ik kreeg gelijk bijval van de andere redactieleden die op dat moment aanwezig waren.

Wat ik in een uurtje of anderhalf in elkaar knutselde vonden ze beter dan de officiële versie. Uiteindelijk kwam er een hele goede discussie op gang over wat er allemaal wel en niet mogelijk is.

Het is echt leuk om te zien hoeveel knowhow er op de redactie rondloopt. Iedereen had een zinnige bijdrage en een interessante visie.

Zo stelde een collega voor om ook plaatjes bij radio-interviews en items te zetten van datgene of diegene die op dat moment te horen is. De radioverslaggevers die kunnen zelf ter plekke foto's maken en als dat niet kan zijn er altijd nog beeldpersbureau's als ANP en EPA.

En dat was maar één van de interessante voorstellen die gedaan werden. Echt leuk om te zien wat één mailtje teweeg kan brengen..

Verder heb ik vandaar wel een paar leuke verhalen geschreven, maar niets noemenswaardigs. Wie wil weten waar het over ging, moet maar even op de pagina 'mijn producties' kijken.

Het zal dan ook wel zijn opgevallen dat ik vandaag niet heel erg veel verhalen heb geschreven. Dat komt onder meer doordat we eindelijk weer eens een normale bezetting hadden, maar ik moet wel toegeven dat het ook wel wat met de quickfix te maken had.

Ik had niet eens veel tijd gestopt in de voorbeelden, maar vooral het praten erover kostte veel tijd. Ik ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

Zoals ik al schreef wordt er maandag over de quickfix overlegd met de hoofdredactie. Ik hoop dat een paar elementen van mijn voorstellen en van het gesprek wat daarop volgde in die presentatie opgenomen worden. We zullen zien...

0 reacties:

Een reactie posten