Ik zit een beetje te klooien met internet in de trein en ik moet zeggen: dit bevalt me wel. Ik heb net de nos-website zitten lezen en twee taalfoutjes gevonden.

Ik heb gelijk een mailtje gestuurd naar de redactie. En ik kon gelijk even laten weten dat mijn trein vertraging heeft, echt handig!

Over vertraging gesproken, ik heb nog helemaal niets verteld over mijn vertraging van gisteren. De trein ging namelijk stilstaan tussen Den Bosch en Utrecht, want er bleek een boot tegen de Waalbrug aangevaren te zijn.

Dus mijn trein draaide om en reed weer terug richting Den Bosch. En toen begon het gedonder..

Eerst was het de bedoeling dat we zouden omrijden via Arnhem naar Utrecht. Toen werd ineens omgeroepen dat we beter in Tilburg konden overstappen naar Rotterdam en van daar naar Utrecht reizen. Volgens de omroepberichten zou de trein die ik daarvoor moest hebben achtereenvolgens van spoor 2, 3 en 4 vertrekken.

Toen de trein eindelijk was aangekomen (op spoor 3), bleek het probleem met de Waalbrug opgelost te zijn, dus zouden er weer treinen rechtstreeks naar Utrecht gaan rijden. Iedereen stapte massaal de trein weer uit...

Vervolgens werd omgeroepen dat de eerstvolgende trein naar Utrecht niet verder zou gaat als Den Bosch, daarna dat die trein tijd minuten vertraging had, en daarna werd in de omroepberichten de trein het hele station over van spoor naar spoor geschoven, zelfs op niet-bestaande sporen, want op station Den Bosch bestaan spoor 2 en 5 niet..

En van de conducteurs werd ik ook niet veel wijzer. Toen ik één van hen vroeg hoe het nou zat, barstte hij bijna in tranen uit (niet echt natuurlijk, maar bij wijze van spreken). "Ik weet het ook niet meneer", zei hij. "Ik moet ook maar afgaan op wat de verkeersleiding in Eindhoven aan mij doorgeeft", waarop zijn collega op norse wijze te kennen gaf dat als het goed was, mijn trein zo op dit spoor aan zou komen "maar ik geloof het pas als ik het met eigen ogen zie", voegde hij er aan toe.

Maar goed, uiteindelijk kwam de trein aan (op een ander spoor overigens) en kon ik alsnog richting het Mediapark. Al met al kwam ik aan om kwart over elf, meer dan twee uur vertraging dus. In totaal heb ik er van deur tot deur vier uur en een kwartier over gedaan...

Fijn hé, treinreizen?
--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

1 reacties:

At 30 oktober 2008 om 12:31 Unknown said...

haha ja lang leve de NS!

 

Een reactie posten