Verkeerde trein

Zo, wat een fijn begin van de dag! Ik ben daarnet in de verkeerde trein gestapt.. Echt een stomme actie van mij.

Op station Hilversum stap ik altijd over op de trein naar Hilversum-Noord. Vandaag had de trein vanuit Utrecht wat vertraging, dus haalde ik mijn overstap maar net. Tenminste dat dacht ik.

Maar nadat ik op het nippertje naar binnen wist te springen en achter mij de deuren al begonnen te sluiten, weerklonk de vriendelijke stem van de NS-omroepster: "Dames en heren, de stoptrein naar Hilversum-Noord, Bussum Zuid, Naarden-Bussum, ..." De rest kon ik niet meer horen, de dichte deuren hielden de rest van het omroepbericht tegen.

Een spoorwijziging, de trein waar ik instapte was dus de verkeerde. Met lijde ogen moest ik toezien hoe de trein waar ik nu inzit voorbij mijn werk reed.

Ik moest mijn hand ervan weerhouden om dat ene rode hendeltje over te halen wat de trein vlak naast mijn werk tot stilstand zou brengen. Maar ja dat is natuurlijk strafbaar dus dat doe je niet. Nu zit ik dus in de vertraagde intercity naar Amsterdam.

En van die trein is de motor stuk, dus rijden we nu met een slakkengangetje naar 's lands hoofdstad. Waarschijnlijk ben ik door dit alles straks een uur te laat op mijn werk. Echt een goede actie van Pearl..

0 reacties:

Een reactie posten