Video embedden op mijn blog

21:12, Vr 10-10-2008

Ik ben er eindelijk achter hoe ik NOS-video's kan embedden op deze blog (ja ik weet het, ik ben een internet-newbie). Maar nu ik dat weet, ga ik even wat tijd spenderen om in eerdere posts wat video's te zetten.

Verder heb ik vandaag wat berichten getikt en een verhaal voorbereid voor morgen over de Russische raket die zondag de lucht in gaat richting ISS, met slideshow en video.

Ik kreeg trouwens laatst de vraag of ik in een paar weekenden wilde werken. En daarmee werd bedoeld dat ik dan doordeweeks én in het weekend diensten zou draaien. Dat betekent natuurlijk meer geld (los van de extra uren krijg je voor weekenden ook een klein percentage extra per uur), maar ik was echt niet van plan een werkweek van zeven dagen te gaan draaien.

Ik heb het nagevraagd en dat mag überhaupt niet eens. Ook freelancers zijn aan de cao verbonden en daarin staat dat iedere gewerkte dag in een weekend recht geeft op een vrije doordeweekse dag.

Ik heb dus gezegd dat ze me als ze me in het weekend willen vrij moeten plannen op een doordeweekse dag. Anders zou ik het ook niet trekken met die lange reistijden.

Als freelancer is het heel belangrijk om te weten wat je rechten zijn. Voor iemand in vaste dienst is dat allemaal al geregeld, maar een freelancer moet voor zijn eigen rechten opkomen.

Daarom wordt sinds kort op mijn oude school een cursus freelance-journalistiek aangeboden voor net-afgestudeerden. Ik denk dat ik daar maar eens binnenkort gebruik van ga maken.

Het is overigens heel fijn dat ik daar wel gebruik van kan maken. Van die andere dienst kan ik dat namelijk niet. Ik heb het over de kortingkaart voor net-afgestudeerden.

Die is net ingevoerd en iedereen die vanaf oktober zijn ov komt inleveren vanwege zijn afstuderen krijgt nu een gratis voordeelurenkaart. Dat betekent dat mijn vriendin en ik er geen krijgen, we zijn allebei een maand te vroeg afgestudeerd. Hoe belachelijk is dat?

Het zou wel netjes geweest zijn als we ook eerder afgestudeerden zo'n kaart gaven. Ik ben toch met zo goed net afgestudeerd of niet? Ach ja, ik mag niet klagen, mijn reiskostenvergoeding is heel acceptabel, maar dat geldt vast niet voor alle pas afgestudeerden die nu net buiten de boot vallen...

0 reacties:

Een reactie posten