Windows wil Blackberry

22:24, Vr 10-10-2008

Misschien nog wel leuk om te melden: ik heb vandaag besloten een bericht af te blazen. Het ging over een mogelijke overname van het bedrijf dat Blackberry's maakt door Microsoft.

De eindredacteur kwam met dat bericht aanzetten. Na enig speurwerk kwam ik erachter dat het hele verhaal voortkwam uit een analyse door een journalist van persbureau Reuters.

Die beweert dat Microsoft een bod uit heeft staan voor de aandelen van het bedrijf dat de Blackberry's maakt van 50 dollar per aandeel. De aandelen van dat bedrijf zijn behoorlijk in waarde gedaald sinds het begin van de kredietcrisis en we staan nu op 60 dollar.

Als die aandelen nog veel verder dalen, dan gaan veel aandeelhouders verkopen aan Microsoft, dus wordt binnenkort de Blackberry eigendom van de softwarereus, zo redeneert de journalist van Reuters.

Ik vond het sowieso een beetje mager om een verhaal te baseren op één bron (er zijn weliswaar op allerhande websites berichten over dit onderwerp te vinden, maar die zijn allemaal gebaseerd op dat Reuters-bericht), maar ik vind bovendien de redenatie niet bepaald sluitend te noemen.

Ik denk dat misschien niet alle, maar wel veel, aandeelhouders wel door hebben dat de Blackberry ook in de nabije toekomst de lijst van meest populaire smartphones zal blijven aanvoeren en dat op het moment dat de markt weer aantrekt deze aandelen weer in waarde stijgen. Daarom vond ik dat dit verhaal het niet waard was om te melden.

0 reacties:

Een reactie posten