Eerste dag bij Headlines

Zo, dit was dus mijn eerste dag bij NOS Headlines. Het is wel even wat
anders dan wat ik tot nu toe heb gedaan, maar ik moet zeggen: het
bevalt me wel. Het is heel leuk om met een team van enthousiaste
jongelingen te werken. Ik speel wel een heel andere rol dan ik gewend
ben. Tot nu toe zat ik altijd aan de andere kant van de vergadertafel.
Nu produceer ik niet zelf, maar moet ik ervoor zorgen dat de
verslaggevers goede producties maken. Bijna was ik zelf op pad gegaan
vandaag er waren namelijk meer cameramensen dan verslaggevers. Maar
uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om dat niet te doen. Dat had twee
redenen, ten eerste wil ik me eerst wat beter verdiepen in mijn rol
als samensteller (het voelde een beetje als weglopen van mijn
verantwoordelijkheid) en bovendien was het de bedoeling dat één
cameraman ook wat verslaggeversdiensten ging draaien in de toekomst,
dus leek mij dit het perfecte moment om hem zijn eerste stappen in de
verslaggeving te laten zetten. Omstreeks 13.00 uur had ik iedereen op
pad gestuurd en bleef ik achter op een zo goed als lege redactie (de
video-coördinator was er ook, maar die zat bijna de geld tijd in de
montageruimte voor het weekoverzicht). Ik heb van die tijd gebruik
gemaakt door me nog wat beter in te lezen in de werkwijze van NOS
Headlines, een boekwerk waar menig boom voor gesneuveld is. Twee uur
later kwamen de eersten weer terug en kon ik weer aan de slag.
Meedenken over de opbouw, de montage en de tekst voor op internet, een
overdracht maken voor de samensteller van morgen, nog even hier
meekijken, nog even daar een vraag beantwoorden, voor ik het wist was
het half zeven en was het al weer tijd om maar huis te gaan. Het was
echt een heel raar gevoel om de redactie te verlaten terwijl iedereen
nog druk zit te monteren aan zijn of haar item. Ik ben echt benieuwd
naar het resultaat! Ik ga gelijk even kijken als ik straks thuiskom..

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten