Er is een nieuwe video uitgelicht. Het duurde even, maar vandaag heb
ik weer een video gemaakt die leuk genoeg is om in de spotlight te
zetten (in tegenstelling tot het ondertitel-werk van de laatste tijd).
Het gaat over monniken die vechten als straatjochies in de Heilige
Grafkerk in Jeruzalem. Die kerk is officieel eigendom van
Grieks-orthodoxe, Armeens-orthodoxe en rooms katholieke christenen,
maar een paar Palestijnse families beheren al eeuwenlang de sleutels
van de kerk, omdat de monniken telkens ruzie krijgen over de indeling
van de kerk en het renoveren van bepaalde delen van de kerk. In 2002
brak er ook een gevecht uit, één van de monniken had een stoel verzet,
waarbij elf mensen in het ziekenhuis belandden. Dit keer viel het mee
met de verwondingen, maar het levert wel klikbare video op. Je vraagt
je af wat er gebeurd is met die vredelievende boodschap van "keer de
andere wang toe"...
Verder heb ik een nieuwe sjabloon gekozen mijn blog, ik moet hem nog
wel wat aanpassen aan mijn wensen, wat nog een hele opgave is, omdat
webdesign en html-codes nieuw voor me zijn, maar ik begin het een
beetje te begrijpen. Ik denk dat deze site er over één á twee weken
ineens heel anders uit zal gaan zien..

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten