Tweede dag Headlines

Mijn tweede dag bij Headlines zit er weer op! Dit was een wat
rommeliger dagje dan de vorige keer, omdat maar twee teams op pad
gingen en meerdere Headliners op de redactie bleven omdat ze iets
gingen voorbereiden voor morgen of de komende weken, of omdat een item
van gisteren nog afgemaakt moest worden. Bovendien kwam de één later
vanwege een logopedie-les en moest de ander eerder weg vanwege een
presentatiecursus (zij gaat morgen de chat op de NOS-livestream
presenteren). De onderwerpen van vandaag waren het Amber Alert! (het
nieuwe systeem dat de politie gaat gebruiken om vermiste kinderen op
te sporen, wat vandaar in gebruik genomen werd) en een bèta-beurs waar
middelbare scholieren met spectaculaire proefjes verleid worden om
toch vooral iets technisch te kiezen. Het item van gisteren dat nog
afgemaakt moest worden, ging over een beroving in Almere. Overigens
moet ik nog even kwijt dat ik vanmorgen de schrik kreeg van mijn
leven: ik stond ineens oog in oog met beroepshomoseksueel Gordon. Die
was blijkbaar bij 3fm op bezoek. Dus ik heb hem (of eigenlijk: zijn
manager, Gordon had zich al meteen in de studio afgezonderd) gelijk
gevraagd om dat hele Toppers-gedoe eens uit te leggen voor de
Headlines-camera, maar de beste man (of eigenlijk: zijn management,
dat duidelijk bezorgd was dat er nog een rel zou ontstaan) plotseling
gezetensbezwaren had gekregen tegen het uitvechten van dit soort
dingen in de media en we werden afgescheept met de smoes dat Gordon
niet de officiële woordvoerder is van de toppers en dus niets over de
nieuwe aanwinst Jeroen van der Boom kwijt wilde. Dat had hem tot nog
toe niet bepaald ervan weerhouden om de media te woord te staan, lijkt
mij. Maar goed, blijkbaar regeert de manager, dus stapte Gordon samen
met zijn gevolg in een enorme witte bak van een auto (ik ben geen
autoliefhebber, dus het merk, type en bouwjaar heb ik niet genoteerd)
om vervolgens ermee weg te scheuren. Best fijn ook voor diegene op
wiens plekje hij zijn benzineslurper neergekwakt had (ik geloof dat de
eindredacteur van radio niet erg gediend was van het feit dat hij zijn
auto bij de publieksparkeerplaats moest neerzetten). Verder is het nog
wel interessant vanuit een journalistiek oogpunt dat ik heb besloten
niets meer te doen met de Greet Hoffmans-affaire. Vandaag kwam
namelijk een boek uit over het huwelijk tussen Prins Bernhard en
Koningin Juliana. De schrijver, Kees Fasseur, had het dossiers in
mogen zien over de heisa die ontstond rond gebedsgenezeres Greet
Hoffmans. Als daar spannend nieuws uit zou komen, wilden we een uitleg
geven aan de lezers van de Headlines-pagina over hoe erg die affaire
was in die tijd. Dat wilden we onder meer doen door de vergelijking te
trekken met Jomanda. Stel je eens voor dat Jomanda nu ineens de
lijfarts zou worden van de koningin, dat zou schokkend nieuws zijn.
Dat was toen een vergelijkbare situatie. Maar na bestuderen van de
inhoud van het boek, bleek het een grote deceptie. Er werd wel wat
geroddeld over de relatie tussen de prins en de koningin, maar alle
'nieuwe' informatie over Greet Hofmans was in feite een bevestiging
van wat men al wist. Jammer, het had een leuk item kunnen worden. Als
laatste nog een blog-technisch bericht: ik snap eindelijk hoe dat
tab-systeem in de nieuwe sjabloon werkt! Weer een stapje dichterbij de
nieuwe look voor mijn blog...

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten