I'm back!

Zo, na lang te hebben moeten wachten heb ik mijn telefoon weer terug en heb ik dus weer mobiel internet. Ik ben dus weer terug in de blogosphere! Het was echt een gemis om niet te kunnen bloggen de afgelopen weken. Juist net in die interessante tijd met de nieuwe site ben ik door de falende techniek onthand..

Er is ontzettend veel over te doen geweest de laatste tijd. Vanuit de hele NOS komt commentaar. De nieuwe site is lelijk en niet beeldend genoeg, het journaal is niet meer herkenbaar als een apart onderdeel binnen de NOS, er zitten allerlei bugs in de site die eruit gehaald moeten worden, onze video's zouden teveel in een hoekje weggemoffeld, de werkwijze moet omgegooid worden, we zouden lezers verliezen door de nieuwe site, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Die kritiek is ten dele terecht. De site had moeten proefdraaien als schaduwsite, er had meer plek gemaakt kunnen worden voor het etaleren van enkele verhalen met foto. Toch is het niet terecht om heel negatief te zijn over deze tijdelijke oplossing. Ik ben heel blij dat we nu van www.nos.nl een echte nieuwswebsite hebben gemaakt in plaats van alleen een doorkoppeling van teletekst.

En de nieuwe werkwijze is even wennen, maar zorgt er ook voor dat we ons minder met het doorzetten van berichten bezig hoeven te houden en we meer tijd kunnen steken in het maken van verhalen die echt iets toevoegen, omdat de nieuwtjes via de doorkoppeling van teletekst er sowieso al opkomen. Dat heeft weer wel als nadeel dat vaak berichten dubbel op de pagina komen te staan.

Het komt erg vaak voor dat we aan de slag gaan met een onderwerp dat nog niet op teletekst staat, maar al wel op de radio is gemeld, maar dat tegen de tijd dat het verhaal op de site staat er ook een teletekstbericht verschijnt, waardoor het verhaal er dus dubbel op staat. Maar we houden het goed in de gaten en zorgen ervoor dat de dubbele verhalen snel gecorrigeerd worden..

Verder heb ik vandaag een NOS Headlines-dag gehad en het was me weer een waar genoegen. Ik heb mijn eerste stage-sollicitaties gehouden met gegadigden voor een stageplek als cameramens. Ik zes mens, omdat één van de twee een vrouw is. En dat blijkt een primeur te zijn voor Headlines, nooit eerder heeft de videoredactie van Headlines een vrouwelijke camerastagiaire gehad..

Het vak van cameramens is blijkbaar nog steeds een mannenberoep. Bij Omroep Brabant viel dat wel mee, daar was het ongeveer fifty-fifty, maar ook bij de cameramensen
van het NOS Journaal is veruit het merendeel man.

Het houden van stagegesprekken was trouwens onverwacht leuk. De twee kandidaten waren
enthousiast en sympathiek. Gelukkig hebben we voor allebei plek, ik had niet graag tussen de twee willen kiezen. Ik ben heel benieuwd hoe de keuze voor die twee zal uitpakken als ze op de redactie aan de slag gaan..

Ik ben echt blij dat ik bij Headlines terecht ben gekomen! Al ben ik wel een uur later thuis dan eigenlijk de bedoeling is, omdat ik wat langer op de redactie bleef en vervolgens mijn trein had gemist... :-s

Ach ja, eigen schuld, dikke bult. Moet ik het maar niet zo leuk vinden. ;)

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

1 reacties:

At 6 december 2008 om 17:55 Kwak said...

'ik zes mens'?

other then that: welkom terug :)

 

Een reactie posten