Een nieuw jasje in het nieuwe jaar

Zoals de (weinige) regelmatige bezoekers van mijn blog weten, ben ik
al een tijdje op zoek naar een nieuw sjabloon voor mijn blog. En zoals
je ziet, heb ik hem eindelijk gevonden. Het duurde eventjes voor ik
een goede gevonden had en toen ik er één had was ik niet tevreden,
want de navigatietabs werkten niet zoals ik dat wilde. Gelukkig kon ik
met de hulp van een vriend die meer verstand heeft van dit soort
dingen dan ik (en wat gepiel van mijzelf) de nieuwe site maar mijn
wens krijgen en hier is dus het resultaat. De nieuwe layout zorgt er
onder meer voor dat berichten die vanaf mijn mobiele telefoon zijn
verstuurd beter in de pagina passen en naar mijn smaak ziet de pagina
er nu wat frisser en moderner uit. Het is de bedoeling dat het nieuwe
tag-systeem dat gebruikt kan worden met behulp van de navigatietabs
bovenin en de duidelijkere knoppen in de linkerbalk ervoor zorgen dat
alles wat makkelijker te vinden is. Het is nog lang niet af, zo ben ik
nog aan het kijken hoe ik een simpelere versie voor de mobiele
telefoon in elkaar kan zetten die tekstueel dezelfde inhoud heeft,
maar geen plaatjes, embedded video of andere Kb-etende fratsen. De
Twitter-feed heb ik weggehaald, omdat hij niet mooi uitkwam in de
nieuwe layout. Ik heb ook de Video Uitgelicht weggehaald, omdat de
video's op dat kleine formaat niet echt overkomen. Bovendien is de
laatste video op deze site ook snel te vinden via de video-tab
bovenin. Op termijn komen er nieuwe widgets voor in de plaats in de
linker en rechter zijbalk, maar ik ben nog aan het kijken welke ik wil
gaan gebruiken. Een ander onderdeel van de pagina die ik binnenkort
onder handen wil gaan nemen is het overzicht van mijn journalistieke
en audiovisuele producties. Dat is nu nog verre van compleet, omdat
het erg veel tijd kost om het allemaal bij te houden en ik daar vaak
niet aan toekom. Ik probeer daar een makkelijkere manier voor te
vinden. Zoals ik al zei: het is work under construction. Maar ik kan
nu in ieder geval één van mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar
afstrepen...

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten