Freelancerblues

Ik hoor het je bijna denken: zo dat heeft lang geduurd sinds de laatste blogpost! En je hebt gelijk. De schuldige is een spannend boek dat ik tijdens mijn treinreizen aan het lezen was genaamd Heer van het Licht. En nee dat is geen christelijke verwijzing, het was een fantasy-boek dat vooral was gebaseerd op boeddhistische en hindoeïstische mythologie.

Maar genoeg over mijn leesgedrag, het ziet er naar uit dat ik mijn goede voornemens wat mijn blog betreft binnenkort wat makkelijker kan gaan nakomen, want ik heb volgende week ineens veel meer vrije tijd. En als je weet dat ik freelancer ben dan snap je ook dat dit gegeven geen goede zaak is.

In feite is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het was al langer bekend dat mijn tijd bij NOS Headlines van relatief korte duur zou zijn: ik was slechts een vervanger voor een samensteller die op een andere redactie van de NOS in moest vallen. Maar die andere redactie heeft openstaande vacature inmiddels ingevuld, dus kan zij haar eigen diensten bij NOS Headlines weer draaien en ben ik daar niet meer nodig.

Toevallig ben ik tegelijkertijd niet meer zo vaak nodig bij de Digidesk. Twee leden van de Service-redactie moesten worden wegbezuinigd, terwijl de Digidesk juist mag uitbreiden. Daarom heeft de NOS die twee werknemers omgeschoold tot leden van de Digidesk. Een simpele rekensom leert dat meer vaste krachten = minder werk voor freelancers, waaronder ik dus...

Dat betekent dat de structuur in mijn leven de komende tijd ter te zoeken is. Maar aan de andere kant is het ook wel weer spannend, omdat ik wordt gedwongen om nieuwe dingen uit te proberen. Ik heb banden bij mijn oude werkgever Omroep Brabant weer aangehaald in de hoop dat ze me weer gaan bellen voor diensten, heb gevraagd of ik binnen de NOS ingewerkt kan worden bij een andere redactie en ik heb zelfs gereageerd op een vacature bij de VPRO. De komende maand ga ik merken hoe dit allemaal uitpakt. Ik ben benieuwd.

Nog even een tip over de productie van vandaag: ik heb een interessant verhaal mogen schrijven over een doorbraak op het gebied van hersenonderzoek. Amerikaanse wetenschappers zijn erachter gekomen dat een enkele hersencel al informatie op kan slaan. Voor wie in dat soort dingen geïnteresseerd is...

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten