't Is alles gas met u en o ja, op die fiets

Ik zit in de trein terug naar huis en krijg net een telefoontje van mijn vriendin: mijn fiets is gejat. Hij stond naast die van haar in de fietsenstalling op het station van Tilburg, met de nadruk op stond. Dat is vervelend, maar als ik het vergelijk met het moment waarop mijn vorige auto gejat bleek te zijn dan is dit niet zo'n grote ramp..

Het is wel een beetje vreemd: een fiets jatten op klaarlichte dag op bij het station. Hij stond op slot, maar niet ergens aan vast. Ach ja, ik weet zelf hoe makkelijk het is. Dezelfde fiets die ik nu kwijt ben, heb ik door de fietsenmaker op het station laten openbreken. Ik was mijn sleutel kwijt en had geen reservesleutel (dat heb je wel eens met een tweedehands fiets). Ik had totaal geen bewijs dat het waar was, maar de fietsenmaker zette zonder blikken of blozen een nieuw slot erop voor me. Zo makkelijk is het dus, bedacht ik het me toen.

Wat ik niet begrijp is wat de fietsendief moet met mijn oude aftandse barreltje. Ach ja, hij mag 'm hebben, ik zoek wel weer een nieuwe.

Maar genoeg gejammer van mijn kant, op het werk ging het goed vandaag. Ik mocht een interessant verhaal schrijven over het conflict tussen Rusland en Oekraïne over gas. Ik vind het altijd heerlijk als ik me in een onderwerp kan verdiepen en wat achtergronden mag weergeven in een verhaal. En vandaag mocht dat.

Ik ben geen expert, dus is het de vraag of je er het etiket achtergrondverhaal wel aan mag plakken, maar het biedt allicht wat meer context dan een standaardbericht.

Goed, al typend kom ik steeds dichter bij station Tilburg. Tijd om te gaan lopen...

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten