Mijn kop in beeld

Niet schrikken, maar mijn falie was vandaag te zien op Journaal 24 en nos.nl. Iedere dag worden de hoofdredacteuren van de verschillende redacties geïnterviewd over wat zij die dag voor leuks te bieden hebben en ze komen dus ook langs bij NOS Headlines, wat betekent dat ik voor de camera moest met mijn smoelwerk. En dat was best leuk moet ik zeggen!

Jammer genoeg klopte niet alles van wat ik in beeld zei, zo wordt het item over Amsterdam Fashion Week niet vandaag online te staan maar morgen, omdat het niet meer lukt om het op tijd af te krijgen. Ook wat ik zeg over Send a Message is niet helemaal juist maar dat komt vooral doordat ik onvolledig was ingelicht.

Toch ga ik NOS Headlines heel erg missen. Niet omdat ik met mijn tronie in beeld kom, ook niet alleen omdat de redactie bestaat uit een hele leuke club mensen en omdat er een leuke sfeer hangt, maar ook omdat het een hele interessante uitdaging is om jonge mensen op pad te helpen om een goede journalist/cameraman/editor te worden. Wat dat betreft is NOS Headlines echt een unieke stageplek. Nergens anders krijg je de ruimte om het allemaal zelf te doen, de ruimte om fouten te maken en daarvan te leren en de ruimte om te experimenteren.

Natuurlijk zijn er minpunten, zo zijn sommige dingen niet goed geregeld wat apparatuur betreft (er gaan vooral veel dingen stuk de laatste tijd) en zouden we eens wat vaker dingen goed moeten voorbereiden voor de dagen die nog komen, maar de budgetten voor NOS Headlines zijn dan ook navenant lager dan bijvoorbeeld die van het NOS Journaal.

Donderdag mag ik nog één keer voor eindredacteur spelen bij NOS Headlines, maar dan is het voorlopig afgelopen, schluss, finito..

Ik ga mijn best doen om er zo veel mogelijk van te genieten.

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

0 reacties:

Een reactie posten