Het is misschien wat aan de late kant, maar toch: gelukkig nieuwjaar iedereen! En zoals voor veel mensen is het voor mij tijd voor goede voornemens. Mijn goede voornemen voor komend jaar is, je raadt het wellicht al, het vaker updaten van mijn blog..

Ik heb 'm laatste tijd een beetje verwaarloosd. Dat komt onder meer doordat ik twee weken ziek ben geweest (buikgriep en aansluitend 'gewone' griep) en daarna samen met mijn vriendin op vakantie ben geweest naar Tsjechië.

Zoals de mensen die mij volgen op Twitter al weten heb ik vlak voor de vakantie nog geprobeerd om te werken bij de Digidesk, maar werd ik weggestuurd door mijn eindredacteur omdat ik koorts had. Toen ik rustig thuis zat, dacht ik weer beter te zijn, maar het blijkt een stuk makkelijker om je een hele peer te voelen als je thuis in je bed ligt of op de bank zit, maar op de redactie voel je je toch anders..

De heenweg van de vakantie was dan ook een lastige opgave. De reis voerde door Duitsland en een klein stukje Polen naar Tsjechië. En ik kwam erachter dat midden in de nacht met een beetje koorts achter het stuur zitten op de Duitse Autobahn niet de meest plezierige bezigheid is..

Natuurlijk reden we bij de eerste Duitse afslag verkeerd (de afslagen werken daar wat anders en dat is lastig als je dat niet weet). We kwamen midden in de stad Dortmund terecht en toen duurde het een tijdje voor we de snelweg weer (in de juiste richting) opreden.

Verder stonden er ook de nodige files (het is lekker dat je in Duitsland lekker kan doorrijden op de snelweg, maar gezien het aantal autowrakken die ik onderweg gezien heb, kan ik me best goed vinden in de maximum-snelheid op de Nederlandse wegen) en we werden ook meer dan een uur lang opgehouden bij de Duits-Poolse grens vanwege onverklaarbaar slecht geregelde wegwerkzaamheden..

Vervolgens klopte de routebeschrijving van Google Maps voor geen meter en bleken we op de verkeerde plek Polen binnen te zijn gereden, waardoor we (na eerst aan twee Polen de weg gevraagd te hebben) genoodzaakt waren om tientallen kilometers over Poolse holderdebolder-weggetjes te rijden in het donker zonder herkenbare strepen op de weg (één keer hield de weg plotseling op te bestaan. Bleek rechtsaf ineens rechtdoor te zijn. Zonder een bordje uiteraard..) om uiteindelijk via een achteraf-grensovergangetje Tsjechië binnen te rijden..

Daarna wisten we al gauw het dorp te vinden waar ons huisje stond, maar het huisje zelf konden we nergens vinden. Na navraag bij één van de locals bleek dat we eerst nog een hele tijd over een onverhard modderpad moesten rijden om er te komen. Helaas kon de man geen Duits en maar drie woorden Engels en was mijn beheersing van het Tsjechisch van vergelijkbaar niveau, dus reden we opnieuw verkeerd op het modderpad en stonden we ineens echt in the middle of nowhere.

Een zijpad was in geen velden of wegen te bekennen, dus besloot ik op een grasveld te keren. Op het moment dat ik het veld opdraaide, besefte ik dat ik een hele domme fout had gemaakt. Het was geen gras wat er stond maar één of ander koolgewas. Dat betekende voor mij en mijn vriendin dat ik de auto met de neus maar voren in de modder terecht had doen komen. En laat mijn Volkswagen Golf nu juist voorwielaandrijving hebben..

Daar stonden we, ver van de bewoonde wereld met de auto vast in een kolenveld.. Na een avondwandeling vonden we het dorp weer en gelukkig had de behulpzame local de eigenaar van het huisje opgetrommeld. Met behulp van haar auto en een sleepkabel werd de auto uit zijn benarde positie bevrijd en konden we de laatste meters naar het huisje met relatief gemak afleggen. Volgens mij ben ik nog nooit zo blij geweest om mijn hoofd op een kussen te leggen als toen ik die nacht het bed in kroop...

De rest van de vakantie had gelukkig een stuk lagere stress-dichtheid en na zo'n twee dagen was ik warempel echt beter. Over die week kan ik trouwens kort zijn: rust, houtkachel als enige verwarming, geen drinkwater uit de kraan, maar wel een eigen sauna en via digitale televisie ontvingen wel alle regionale televisiezenders op het kleine tvtje(!)

Een uitstapje naar Praag leerde dat het echt een prachtige stad is en we hadden bovendien een witte kerst. Gelukkig verliep de terugreis een stuk beter (ik voelde me goed en we reden in één keer de juiste route). En het was ook wel weer lekker om thuis te zijn natuurlijk (en om warm te kunnen douchen..)

De eerste werkdag daarop kon ik gelijk aan de slag bij de Digidesk, maar omdat ik zo lang al niet had geblogd en het dus een beetje afgeleerd had en er bovendien simpelweg geen zin in had, lag mijn blog tot nu te verstoffen. Maar het is nu een nieuw jaar en het is tijd om Jannes in medialand nieuw leven in te blazen.

Mijn goede voornemens zijn dat ik niet iedere dag, maar wel in ieder geval iedere
week deze blog zal updaten en dat ik binnenkort mijn blog in een mooier jasje steek..

In ieder geval wens ik iedereen een gezond, voorspoedig en gelukkig 2009 toe en hoop ik dat iedereen er weer het beste van maakt!

Gr,
J.

0 reacties:

Een reactie posten