Vmbo-leerlingen en op de radio

Gisteren ben ik voor de NOS naar het Da Vinci College in Leiden gegaan om een groepje leerlingen een workshop te geven in het maken van video-items.


De leerlingen zijn aan het monteren samen met de videobegeleider.

De workshop was erg leuk om te doen, maar wel ook een hele andere soort uitdaging dan ik gewend ben. Het is echt moeilijk om met zo'n groepje op pad te gaan en ze niet al teveel een bepaalde kant op te duwen, maar in plaats daarvan ze hun eigen weg te laten gaan. Als ik dit nog een keer zou gaan doen dan zou ik meer op de achtergrond laten treden en meer zelf hun eigen filmpje laten maken. Ik heb nu nog iets teveel invloed gehad.

Dit is het resultaat:


De andere filmpjes die bij News on Tour gemaakt worden zijn te zien op het YouTube-kanaal van News on Tour.

Overigens was de terugweg nog een ramp: ik kwam bij Rotterdam in een verkeer-valstrik terecht die mij meer dan twee uur gevangen hield bij een industrieterrein in Rotterdam Oost...



En dan nog even een ander nieuwtje (of eigenlijk ondertussen al een oudje): afgelopen dinsdag is mijn eerste radio-item bij Omroep Brabant uitgezonden. Eigenlijk zou ik weer een schaduw-item maken net als de dag ervoor, maar er was geen radioverslaggever om dit item te maken, dus mocht ik het doen. Het was echt heerlijk om iets voor de uitzending te maken in plaats van voor de oren van mijn superieur bij Omroep Brabant...

Het was nog een belangrijk onderwerp ook: de nabestaanden van Bart Christianen, de jongeman die zaterdagnacht was verdronken in de haven, hebben de gemeente opgeroepen om iets aan de gevaarlijke situatie te doen om nieuwe slachtoffers te voorkomen.

Je kunt er op de website van Omroep Brabant meer over lezen en daar is ook mijn radio-item te vinden (dan moet je links even klikken op radio).

0 reacties:

Een reactie posten